Torsdag#6



Hittills på typsnittsdesign och typografi:


Vi designar typsnitt på rutat papper. Man får tänka till, men jag var bäst fick jag höra.
Döpte mitt till Bombyq. Ni kan få se närmre sen!!


Diagnostiskt test. En vecka för tidigt. Ingen var beredd på det och det gick dåligt.


Efter provet fick vi lära oss mer av det vi skulle veta. Då ville vi göra om provet för att skrapa ihop till godkänt iallafall.


Det fick vi. Skriver med min j-pop hello kitty-penna, såklart.


Vi nosar på det här med att rita en egen font. Synd att man inte kan förverkliga sina tusen idéer och att vi går igenom hur man ritar för hand och inte lär oss jsälva ritprogrammet på datorn hehehe.. X(


Jag gör en typsnittsanalys på det här typsnittet kallat Banco. Undra var läraren tycker. Hon har ännu värre klippt frisyr än ett emo och låter hennes femåring färga det.. Hon kommer från Rumänien och gör bort sig när hon skall prata engelska för det låter sämst. Kan ju ba bli spännande det här med betygsättningen.


Lämnar in uppgiften på följande sätt:
Skriver ut ett pappersformat och lämnar i hennes fack.
Skickar till hennes mail.
Skickar via s.k. StudentAdmin.
Plus att hon prompt skulle ha det i pdf. Orka kraven!!!!!

Fett seriöst också, ba värsta knappen man skall klicka på. Sen nrä man klickat: "när du skickat in finns ingen återvändo". Haha låt bli att skrämma mig liksom lol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0