Tisdag#2



Är så sned på min mamma nu. Hon ljög, och det var fett märkliga situationen. Här skall ni få höra vilken prutt hon betett sig som.

Vi brukar snacka ryska med varandra. Jag har lärt henne, men hon är ju tveklöst sämre än jag. Vi småpratar lite med varandra på detta språk och jag ställer en fråga, gällande en kompis till henne som skall bo där ett längre tag. Frågan beträffar var kompisen skall sova nånstans, och till svar får jag, på ryska, på soffan. Sen krystar hon fram en mening till där hon hittar på ett ord för svenskans "sovsäck". Översatt till svenska säger hon att han kommer ha med sig ett "att-sova-paket". Man ba jaha, ok.

Senare säger hon att han skall sova i sovrummet. Okej. Jag bortser från den märkliga föreställningen av min mamma i en säng bredvid en annan man än min far, och blir fly förbanna på att hon ljuger. Inte bara ljuger, utan liksom... krystar fram en lögn. Förstår ni vad jag menar? Hon hittar på ett låtsasord - för det är ju precis vad det är.

Om ni tycker att jag skrivit lite konstigt är det bra, då framgår det att hela samtalet var konstigt. För de som inte förstår att det är konstigt skall jag författa lite riktlinjer när det gäller att ljuga. Kommer strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0