Onsdag#1



Dreamcatcher (2003) sci-fi/drama - kändes som att den hade bortklippta scener men jag gillade den. Mest för att det är Stephen King antar jag.
Catch 22 (1970) krig/komedi - fy fan vad jag inte orkade med den. man önskar man var född på 60-talet och tyckte det var fett håll-igång
Saw 6 (2009) skräck - bra förstascen mer än generellt (ni vet de klassiska förstascenerna i den här filmserien... ibland undrar vad de skall vara bra för och de är mest jobbiga att titta på). tänker ofta på en del av scenerna. Inte för äckleriet, utan för att det här faktiskt var en talande film om någon som omedvetet har makten över vem som får dö och inte.
Frenzy (1972) brott/thriller - märks att det är 70-tal med långa scener och färre kameror, men en jäkla bra story. att mördaren lyckades få andra att bli misstänkta höll tittaren kvar!
Grosse Point Blanc (1997) action/komedi - mja den var lite kul, men inte så rolig som genren "komedi" gav förväntningar

Inte lika pruttkorta som förra gången. Skall bättra mig på att ge såna.


Kommentarer
Postat av: Lule

Åh jag verkligen älskar Saw filmerna !

2011-03-17 @ 14:01:10
URL: http://nattstad.se/lulepettersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0