Onsdag#1



En halvkul anekdot skall jag stå för idag.
Det var sista plugghelgen och jag hade drabbats av en väldig trötthet. Jag tipsades om att införskaffa mycket energidrycker, choklad, dextrosol. Det skulle hålla piggheten uppe, och det var lätt att fylla på.

När jag skulle köpa godiset täntke jag ta allt som är brunt - det var ju choklad jag var på jakt efter. Sprang och vägde det för att kolla priset. 25 kronor hade jag tänkt mig men det blev 44. Min vän och jag hade peppat varandra medan vi plockat halvfulla påsar. Nu tog vi nya påsar och plockade i lugn och ro. Andades fånigt och ordentligt och sade inte ett ljud.

Är inte så förtjust i choklad. Så nu tog jag bitar jag skulle kunna tänka mig att äta kontinuerligt under en helg för att hålla piggheten uppe. Det blev lite billigare. Min barnsliga iver kunde jag skratta åt sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0