Lördag#2



Dags för en filmfemma där jag ger en skitnödigt kort recension om filmer jag nyligen sett. Räkna med att det är dåliga filmer, lyckas alltid välja dem.

Kalifornia (1993) thriller - seg. hatar att den har feta actionframsidan men inte var särskilt hypad alls. så långsam.
Paranormal Activity (2007) skräck - överdriven trailer men jag gillade den. den var så creepy som jag ville att den skulle va.
The Village (2004) drama/thriller - svårdefinierat vad filmen egentligen handlade om. att alla lever i en gömd värld i skogen, att en dement kille (hans skådespelartalang gör dock filmen ihågkommen) sticker kniven i en annan, eller att färgen röd är farlig för den lockar till sig monster som alla föräldrar egentligen klär ut sig till?
Things You Can Tell By Just Looking At Her (1999) drama - massa olika scener med samma budskap. jag hade fått erfara tidigare att jag inte gillade den typen av film, men med mer perspektiv på livet kanske jag hade ändrat mig. eller också inte.
Daylight (1996) action/äventyr - har man sylvester stallone i en actionrulle så blir det bra. populärt koncept, det där med att folk blir instängda och skall ta sig ut. den här gången är det en olycka och ingen skurk som ligger bakom.

Ifall ni gett upp trötta och dåliga tv-serier med samma skämt och scener i varenda en...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0