Söndag#1



Ok nu snackar vi sport!!!!!T
Mina tre senaste jobbtillfällen bestod av en landskamp, ett derby och en "vanlig" AIK-match.

Landskampen mot Moldavien vann Sverige. Stressigt och roligt, det kryllade av barn som kunder, bidrog till mer skoj. Fick ta emot beställningar på ryska och engelska också.

Derbyt (betyder DIF-AIK) var ju sanslöst som vanligt. Vi fick evakuera p.g.a. bengaliska eldar och rök överallt. Kände ett os av adrenalin när man fsprang igenom en rödfärgad rök och höll för näsan. Kunderna var fulla och jobbiga. Fler beställningar på engelska, kul.
På vägen hem gick bussar sönder, chaufförer fick på truten för att de inte körde iväg med den trasiga bussen, polishelikoptrar var inte fega med sin närvaro. Stod stilla med en buss i 50 minuter, men jag kom hem till sist.

AIK-Mjällby, dagens match. Kollade upp de där lirarna på hitta.se för att plugga på lite ifall det skulle komma någon från Mjällby och mucka gräl och ba "du vet inte vem jag är och var jag kommer ifrån!". Jo, från Blekinge, och du pratar inte skånska, du pratar listerländska. In your face, och skulle du ha en daim eller? Även här beställningar på andra språk. Språknurd som jag är ger detta mig ett "karriärboost". Så, nu har man brukat det ordet, helt jävla allvarligt dessutom.

Är bra på det där jobbet, för jag är så jäkla snabb. Fast synd att allt jag hittills tjänat redan behövt spenderas på dyr skollitteratur och pruttovärt pris på Lokaltrafikskort. Jäkla horungar

Kommentarer
Postat av: Hanna

fan vad kung att du pratar ryska på jobbet!! vad frågar de om?? dina kollegor måste älska dig. älskar moldaver som tror att alla kan ryska för övrigt. jag ska nog åka till moldavien en dag och förvänta mig att de kan svenska!!!

2011-04-11 @ 19:44:19
URL: http://hejbabusjka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0